Momentul potrivit pentru olita

Ca orice mama m-am intrebat si eu cand este momentul potrivit pentru a-mi invata copilul la olita. Copiii nu au deprinderi in acelasi timp, fiecare se obisnuieste in felul sau si nu putem sa generalizam.

Am cautat si eu tot felul de sfaturi pe internet, mi-am intrebat parintii cum au procedat ei, am incercat metodele aflate, insa fara rezultat. Cea mai nepotrivita metoda mi s-a parut aceea de a lasa copilul dezbracat de la brau in jos, fara pampers, fara chilotei, fara pantaloni. La inceput, copilul nu poate sa faca singur conexiunea intre „a-si face nevoile” si olita si degeaba il lasam sa urineze pe picioare in speranta ca va sti data viitoare sa se aseze pe olita. Nu facem decat sa ii marim disconfortul si mi se pare chiar barbar. 🙂

mita la olita

In jurul varstei de 1 an – 1 an si jumatate, copilul meu a gasit foarte distractiv asezatul pe olita, poate datorita faptului ca am incercat sa creez o diversiune ca el sa nu isi dea seama ca se afla intr-o situatie noua: i-am asezat in fata cutia cu jucarii.  In timp ce era asezat, cu meticulozitate, scotea fiecare jucarie din cutie si o aseza in alta parte. Daca se epuiza stocul de jucarii, pe neobservate reumpleam cutia.

Bineinteles, nu la toti copii merge aceeasi metoda. In orice caz, cand copilul  este pregatit pentru acest pas, nu este nevoie de insistente multe si in nicidecum nu avem voie sa amenintam in vreun fel.

De partea cealalta a problemei, consider ca nu trebuie sa asteptam prea mult ca sa invatam copilul la olita. Din cauza pampersilor, unii parinti pot fi foarte comozi si isi lasa copiii prea mult in aceste scutece, pana cand vor fi prea mari pentru a mai accepta usor o schimbare.

Daca in familie exista mai mult decat un copil mic, cred ca fiecare copil ar trebui sa aiba cate o olita. Il ajuta pe copil sa stie ca acel obiect este doar al lui si ca nu trebuie sa il imparta cu nimeni. Totusi, este ceva personal, nu?

Ati vazut noile generatii de olite? Am vazut olite cu masinute, olite cu spatiu de joaca, olite calut, olite zambitoare ceea ce ma face sa cred ca am procedat corect cu copilul meu.

Bafta!

Lasă un răspuns

