Heidi, Tom Sawyer, Colt Alb sau School of Dragons?

Lectura de vacanta: Heidi, fetita muntilor Oana, 8 ani si jumatate: „Cand am citit aici despre caprele care rumega mi-am adus aminte de caprele din School of Dragons care rumegau asa (imi schiteaza niste gesturi) apoi zboara cu dragonii. Capra neagra cand a aflat ca zboara cu catapulta a zis „Ceee?!” si i-au iesit ochii”. …si eu ma intreb daca Heidi, Tom Sawyer, Colt-Alb sau d-nul Goe o vor tine captiva pana la sfarsitul vacantei. Vom vedea… M-a intrebat cineva, demult, care ar fi prima poveste pe care as recomanda-o copilului meu si am raspuns „Fetita cu chibrituri”. Replica a fost „Mai greu de atat, pentru prima lectura, nu poti?.”Asa a si fost, si nu am dat gres. La 7 ani si jumatate, Oana avea deja o lista cu vreo 15 carticele/povesti (potrivite varstei) citite de ea. Primul roman citit de Oana, imediat dupa ce a implinit 8 ani, a fost „Poveste de Craciun” – Charles Dickens, au urmat „Fetele din Olimp” – partea I, si inca vreo 2-3 romane incepute si neterminate (imi seamana), iar acum citeste Heidi, fetita muntilor. O privesc cu rasuflarea taiata de teama ca o respiratie mai profunda de-a mea sa nu o deranjeze si sa-i intrerupa lectura. „Poveste de Craciun” statea strans in bratele ei, oriunde mergea. Citea seara tarziu, citea in pauza dintre teme. „Fetele din Olimp” a avut aceeasi soarta, desi a recunoscut ca autoarea nu prea avea imaginatie si tot spera sa inceapa odata actiunea. A plans mult in librarie cand nu am avut bani sa-i cumpar volumul II din aceeasi carte. Astept cu nerabdare reactiile ei dupa fiecare lectura. O emotioneaza lacrimile unui copil, pierderea mamei, hoinareala unui pribeag, exploatarea unei fiinte sau o impresioneaza zborul dragonilor, magia vrajitorilor, zeii, varcolacii, vampirii, atitudinea Emo si cate si mai cate naste imaginatia? S-a nascut cumva o generatie care isi formeaza propriile modele, valori,? care deschide larg geamurile si alunga damful trandaviei si al miserupismului, care va trece dincolo de „muieti-s posmagii?” Asta poate face cartea! Ai carte, ai parte! – candva am crezut ca e un sofism. Sper ca nu… Lectura frumoasa, indiferent ca este vorba despre Heidi, Tom Sawyer, Colt Alb sau School of Dragons!

Lasă un răspuns

